FAQ

FAQ

Wat is het verschil tussen jullie filterkoffies en espressokoffies?
Espressokoffie is donkerder gebrand dan filterkoffie. Dus koop je bij ons een filterkoffie of een espressokoffie dan hebben we die speciaal gebrand voor de zetmethode.

Waar kan ik jullie koffie kopen?
Op steeds meer plaatsen! Zoek je een adresje bij jou in de buurt? Stuur even een mail en we sturen je in de goede richting. Je kan natuurlijk ook bestellen in de webshop.

Wat zijn jullie verzendtarieven?
Niets is zo irritant als de verzendtarieven die halverwege het bestelproces opduiken. We zijn geen low-cost airline! Al vanaf een ordergrootte van € 25,- rekenen we geen verzendkosten. Bij kleinere bestellingen betaal je een verzendbijdrage van €2,65.

Verkopen jullie alleen ongemalen koffie?
Ja, gemalen koffie verliest namelijk binnen no-time zijn geur en smaakstoffen en dat is zonde. We voelen ons dan als een wijnverkoper die open flessen wijn verkoopt. In de webshop verkopen we trouwens prima malers.

Waarom is jullie koffie zo duur?
Kostbaar wellicht, maar duur? Vergelijk je ons met de koffies in het supermarktkanaal dan zijn onze kilo-prijzen aanzienlijk hoger. Dat heeft alles met de kwaliteit te maken. Onze inkoopprijzen liggen daardoor hoger en we werken met lage volumes waardoor we hogere kosten maken.

Kan ik als horecazaak ook jullie koffie krijgen?
Ja natuurlijk, stuur een mail en we nemen contact met je op!

Waarom staat er ook een branddatum op jullie koffie en niet alleen een THT datum?
Die THT-datum is wettelijk verplicht, maar als het over koffie gaat is het een zinloze eis. Koffie is jaren houdbaar zonder dat het schadelijk wordt voor je lichamelijke gezondheid. Voor de TLT datum (ten minste lekker tot) adviseren we je naar de branddatum te kijken. Koffie is op zijn best tussen 1 – 6 weken na branddatum.

Ik zou graag een keer bij jullie langskomen. Is dat mogelijk?
Ja natuurlijk! We organiseren cuppings (koffie proeverijen) en andere evenementen. Houd onze Facebookpagina in de gaten voor alle updates.

Wat is jullie levertijd?
We leveren graag superverse koffie. We branden iedere week koffie, dus voor je het weet staat de koffie bij jou in de keuken!

Kan ik producten ruilen?
Ja, we ruilen natuurlijk producten (hardware) om. Neem contact met ons op als het product niet aan je verwachtingen voldoet.